Skip to main content

Even voorstellen: Maud

By Administratie, Algemeen

Sinds enkele weken hebben wij een stagiaire aan ons team toegevoegd. Onze nieuwe stagiaire wil zich graag even aan u voorstellen:

“Mijn naam is Maud Wiegers. Ik ben 20 jaar oud en woon met mijn ouders en broertje in Emmen.

Ik zit nu in het eerste jaar van de opleiding bedrijfsadministratie, die ik volg op het Drenthe College in Emmen. Hiervoor heb ik de opleiding sport en bewegen afgerond en mijn diploma behaald.

Sinds eind januari loop ik stage bij Buro HL. Het doel van de stage is om te kijken of je het werk in de praktijk net zo leuk vind als de theorielessen op school. En tot nu toe vind ik het erg leuk. Ik mag veel dingen doen en zo leer ik steeds meer.

Tot en met juni ben ik hier op de maandag en dinsdagmiddag en de donderdag en vrijdag. “

Wij zijn verhuisd!

By Algemeen

Na enkele weken van voorbereiding is ons kantoor vanaf heden gehuisvest aan de Wilhelminastraat 18. Alle de bij u bekende contactgegevens blijven gelijk, ook onze openingstijden blijven ongewijzigd.

Wij zien er naar uit om u in de toekomst te mogen verwelkomen vanaf onze nieuwe locatie.

VIA machtigingscode

By Administratie, Belastingen, IB

Binnenkort is het weer zover, de aangifte inkomstenbelasting 2020 moet verzonden worden. Zoals ieder jaar kunt u ook nu weer de VIA machtiging‘s brief van de belastingdienst verwachten. Zodra u de brief ontvangen heeft, horen wij graag de betreffende machtiging‘s code van u. Uiteraard kunt de brief bij ons bezorgen, of eenvoudig de code telefonisch aan ons doorgeven.

Identiteitscheck

By Administratie, Algemeen

Zoals u eerder heeft kunnen lezen is ons kantoor sinds vorig jaar aangesloten bij de NOAB. Vanuit deze aansluiting zullen wij de identiteit van onze klanten moeten vastleggen. Het kan in de toekomst voorkomen dat wij u zullen benaderen voor het verstrekken van identiteitsgegevens. U moet hierbij denken aan een kopie paspoort, ID-kaart en/of rijbewijs. Houdt u hier alstublieft rekening mee.

Sponsoring

By Administratie, Belastingen, Giften

Ook tijdens de huidige coronacrisis ontkomt u er niet aan om de nodige reclame te maken. Ook sponsoring behoort daartoe, maar dit krijgt vaak wel extra aandacht van de belastingdienst. Hoe voorkomt u dat de belastingdienst deze uitgaven schrapt?

Onderbouwing zakelijk belang

Allereerst moet er een zakelijk belang voor sponsoring zijn. Hiervan kan snel sprake zijn, immers u alleen als ondernemer bepaald welke uitgaven worden verantwoord. Als u de sponsoring’s uitgaven kunt onderbouwen bijvoorbeeld door omzetcijfers in het jaar waarin de uitgaven zijn gedaan of door middel van opdrachten welke samenhangen met de gedane sponsor- of reclame-uitgaven staat u sterk. Zijn uw kosten niet voldoende zakelijk onderbouwd, dan loopt u het risico dat de aftrek van de winst geschrapt wordt, maar ook dat de aftrek voor de btw geweigerd wordt.

  • Sponsor kosten zijn gewoon aftrekbaar, maar vereisen soms wel extra onderbouwing.
  • Probeer te voorkomen dat de kosten als privé uitgaven worden aangemerkt. Dan is aftrek namelijk niet mogelijk, ook niet als ze door uw bedrijf zijn betaald.
  • Is er bij bepaalde kosten een privé voordeel aanwezig, breng dan in redelijkheid alleen het zakelijke deel in aftrek.

bron: INDICATOR

Giften

By Administratie, Giften

Een gift is fiscaal aftrekbaar als deze uit vrijgevigheid wordt gedaan aan een algemeen nut beogende instelling (ANBI) Op de website van de belastingdienst kunt u alle erkende instellingen vinden. Bij twijfel controleert u hier of uw gift fiscaal aftrekbaar is.

Giften zijn niet meer aftrekbaar tegen het toptarief. in 2021 is het maximale aftrektarief 43% in plaats van 49,5%.

Vanaf 1 januari 2021 zijn contante giften niet meer aftrekbaar. De belastingdienst heeft afgelopen jaren meerdere fraudegevallen gehad met kwitanties vandaar dat vanaf de genoemde datum contante giften niet meer in aftrek worden toegelaten.

Heeft u aanvullende vragen over giften? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

bron: INDICATOR

Klantportaal

By Administratie, Algemeen

Wist u dat wij over een digitaal klantportaal beschikken? In dit portaal kunt u bijvoorbeeld uw persoonlijke gegevens wijzigen of een verhuizing aan ons doorgeven.

Ook is het mogelijk dat wij u via het klantportaal uitnodigen tot het doen van de aangifte inkomstenbelasting. Stapsgewijs doorloopt u alle vragen en upload u de benodigde stukken. Alles digitaal en vanaf uw eigen locatie.

Mocht u interesse hebben in het online klantportaal, neem dan gerust contact met ons op.

Eddie Wiegerinck onze nieuwe assistent accountant

By Administratie

Even voorstellen.

Mijn naam is Eddie Wiegerinck. Ik ben 38 jaar oud en woon samen met mijn vriendin en dochter in Gasselternijveen.

Sinds enkele weken werk ik bij Buro HL als assistent accountant. Een leuke nieuwe uitdaging. Ik hou me bezig met het samenstellen van jaarrekeningen, het verzorgen van diverse belastingaangiften, het beantwoorden van diverse bijkomende vragen en het geven van adviezen.

Voordat ik bij Buro HL begonnen ben heb ik ervaring opgedaan als assistent-accountant bij enkele kantoren in Drenthe en Groningen. Naast de MKB administraties heb ik enige ervaring met agrarische administraties.

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag ben ik op kantoor aanwezig dus mocht u langskomen dan is de kans groot dat u mij tegenkomt.

Met vriendelijke groet,

Eddie Wiegerinck

Nieuw logo

By Administratie

Sinds kort hebben wij de opdracht voor het her-designen van ons logo laten uitvoeren. Daarmee gaan wij over naar een uitgeschreven titel en wordt HL (van origine Haandrikman & Lubbers) behouden. Hieronder kunt u alvast het nieuwe logo zien in vergelijking met ons jarenlange gevoerde logo.

 

 

Corona maatregelen

By Administratie

I.v.m. met Corona vragen wij u om aan een aantal extra huisregels te voldoen.

  • Wij verzoeken u alleen naar kantoor te komen, indien dit echt noodzakelijk is.
  • Indien u gezondheidsklachten heeft, verzoeken wij u niet naar ons kantoor te komen.
  • Uw afspraak kan kosteloos worden verzet.
  • Voor het langsbrengen van eventuele stukken, kunt u deze achterlaten in onze brievenbus.
  • U kunt uw vragen mailen (info@burohl.nl) of telefonisch stellen.